love content marketing

Content marketing draait om vertrouwen

Elke content manager die zegt dat hij reclame maakt, liegt. Want dat is juist waar content marketing niet om draait. Het gaat om echte verhalen, echte ervaringen. Waarmee je vertrouwen wekt bij de lezer. Maak van je bedrijf een mens – een persoon waarmee de klant zich identificeert. Een mens dat faalt, foutjes maakt, maar ook uitblinkt en enthousiast is. Een mens zoals wij allemaal kunnen zijn. Als content manager verzamel je die verhalen en verwerk je ze in online uitingen. Om zo te komen tot een identiteit van je bedrijf – in plaats van een hol marketingpraatje.

Bouw online een relatie met de bezoeker

Persoonlijk contact met een verkoper heeft de grootste invloed op aankoopbeslissingen – ook bij millennials. Hoewel de nieuwe generatie steeds vaker online zoekt en shopt, blijft een persoonlijke benadering essentieel. Laat op je website niet alleen je producten zien, maar ook de mensen achter dat product. Geef medewerkers een podium: laat hen zelf vertellen over producten of diensten waar ze trots op zijn. Met tekst en beeld kan je veel meer van je bedrijf laten zien. En juist dat verhaal om je producten of diensten heen is waarmee je klanten verleid. Zorg dus dat die dingen zichtbaar zijn voor je klanten. Ze willen zien met wie ze te maken hebben, vooral als ze online zaken doen.

Laat zien dat je je klanten begrijpt

Waar je je medewerkers over laat praten, hangt af van je klanten. Kijk eens naar veelgestelde vragen aan je serviceteam, of vragen die je account managers vaak krijgen. Misschien kan je online al antwoord geven op die vragen. Zo laat je aan je klanten zien dat je weet wat er speelt, waar zij mee bezig zijn. En krijgt jouw bedrijf een persoonlijker uitstraling.

Er is meer dan content

Met het werk dat je doet, leer je je klanten steeds beter kennen. Die kennis zet je in om betere content te maken voor je website. Maar vergeet niet: die website is er uiteindelijk om contact te leggen met je klanten. Deel die kennis dus ook met jouw collega’s. Die bouwen immers net zo goed een relatie op met de klant. Neem je ervaringen uit de website mee en inspireer daarmee de account managers of klantenservicecollega’s in het bedrijf.

Begin vandaag met het vertellen van verhalen

Om je meer te richten op je klanten, hoef je echt niet gelijk je hele website aan te pakken. Begin bij het volgende blogbericht dat je schrijft. Of de nieuwe post op social media. Met elke tekst waarmee je je richt op je klant en laat zien dat je hen echt begrijpt, werk je aan het vertrouwen. En dat is waar content marketing uiteindelijk om draait.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s